Monday 4 March 2013

Doa Rasulullah S.A.W. Sewaktu Solat Malam

" Ya Allah , Tuhan kami , milik-Mulah segala puji.Engkaulah pengatur langit dan bumi beserta segala isinya. Bagi-Mu segala puji , Engkaulah pemilik langit dan bumi beserta segala isinya. Bagi-Mu segala puji, Engkaulah kebenaran , janji-Mu itu benar , perjumpaan denganmMu adalah benar , firman Mu benar , syurga itu benar , neraka itu benar , para Nabi itu benar , Muhammad itu benar , dan hari kiamat itu juga benar . Ya Allah , kepad Mulah aku menyerah diri , dan hanya kepada Mu lah aku beriman , hanya kepadaMu aku bergantung dan kepada-Mu aku kembali. Dengan (hujjah)-Mulah aku berdebat dan kepadaMulah aku berhukum. Maka ampunilah segala dosa yang aku lakukan di masa lalu dan di masa yang akan datang ,juga segala dosa yang aku sembunyikan dan yang aku nampakkan ,serta segala dosa yang lebih Engkau ketahui daripada aku .Engkaulah yang Dahulu dan yang Kemudian , tiada sembahan selain Engkau ."

Leave a Reply